paolo
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 1846
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Sob 20:33, 20 Sty 2007 Temat postu: Regulamin |
|
|
I. Użytkownicy Forum
1. Z Forum fcmanchesterunited.fora.pl może korzystać każdy użytkownik Internetu.
2. Zakładać nowe tematy i pisać w już istniejących może każdy gość oraz zarejestrowany użytkownik.
3. Wasze adresy IP są przechowywane w bazie danych tylko w celach bezpieczeństwa. Nie udostępniamy ich osobom trzecim.
4. Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. Te cookies nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum.
5. Adres e-mail jest wykorzystywany jedynie dla potwierdzenia podanych informacji oraz hasła (oraz do przesłania nowego hasła, w razie utraty starego).
II. Posty
1. Użytkownicy zamieszczają posty na własną odpowiedzialność. Nikt inny nie może ponosić odpowiedzialności za ich treść.
2. Zabrania się umieszczania postów oraz innych (awatar, podpis, sygnaturka) zawierających treści:
a. sprzeczne z prawem, w tym wezwań do nienawiści rasowej, wyznaniowej, itp., treści faszystowskich i komunistycznych, propagujących przemoc, związanych z pornografią, zachęcających lub pochwalających zażywanie środków odurzających oraz ogółem treści uznawanych powszechnie za drastyczne, przerażające.
b. niemoralne, naruszające zasady Netykiety i dobrego wychowania
c. zawierające spam / flooding
d. obrażające innych użytkowników, w tym sugerowania tendencyjności moderatorom i administratorom forum.
e. powielające tematy zamknięte lub usunięte przez moderatorów
f. zawierające uporczywe off topiki, czyli posty niezwiązane z tematem
g. powodujące zakłócenia w pracy forum, w tym powodowania „rozjechania” się strony
h. niecenzuralne
i. prowokujące konflikty między użytkownikami
3. Przy zakładaniu nowego tematu należy
a. sprawdzić, czy istnieje już temat poświęcony temu zagadnieniu
b. nadać tematowi właściwy, opisujące treść tytuły,
c. sprawdzić, czy temat znajduje się we właściwym dziale
4. Przy zamieszczaniu wiadomości należy
a. pisać zwięźle i na temat
b. pisać poprawnie zarówno ortograficznie, jak i gramatycznie - po polsku(angielsku też). W tym celu przeczytaj ten artykuł.
c. właściwie cytować inne wiadomości – cytuje się tylko konieczny fragment, nie cytuje się podpisów; zawsze należy sprawdzić, komu przypisuje się dany cytat
d. przed udzieleniem odpowiedzi sprawdzić, czy odpowiedź na zadane pytanie została zamieszczona – jeśli tak, druga odpowiedź nie jest potrzebna.
e. przed zadaniem pytania przeczytać ten artykuł
III. Przestrzeganie regulaminu
1. Przestrzegania regulaminu pilnują moderatorzy, którzy mają prawo m.in. edytować i usuwać posty, a także usuwać i blokować tematy.
2. Administratorzy oraz moderatorzy mają prawo, zgodnie z własnym uznaniem , udzielać kar: nagan poprzez PW, ostrzeżeń o różnej wartości i banów.
3. Ostrzeżenia obowiązują do końca aktywności konta. Ostrzeżenia o łącznej wartości 6 powodują bana.
4. Ban, czyli zakaz wstępu na forum, oznacza całkowite odebranie uprawnienia do korzystania z Forum.ManUtd.Xk.Pl.
5. Od decyzji moderatora można odwoływać się w temacie „Problemy,prośby itd.” w dziale „Ciekawostki” lub bezpośrednio u moderatora, który naznaczył karę.
----------
Zasady zwyczajowe
Zasady zwyczajowe uzupełniają i rozszerzają regulamin, informując o przyjętych na naszym forum kanonach. Polecam zapoznać się z nimi szczegółowo, a korzystanie z forum będzie dużo przyjemniejsze.
Wulgaryzmy
1. Używanie wulgaryzmów jest zabronione, aczkolwiek istnieją sytuacje, w których użycie wulgaryzmu może być uzasadnione. O tym, czy było uzasadnione, zadecyduje arbitralnie tylko i wyłącznie moderator. Dlatego lepiej nie przeklinać, nawet będąc zdenerwowanym, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że zostanie się za to ukaranym.,choć mogą być wyjątki
Spamming
1. Przed zadaniem pytania należy najpierw skorzystać z innych źródeł, np. z wyszukiwarki Google.
2. Każdy użytkownik powinien zapoznać się z treścią FAQ (frequently asked questions - często zadawane pytania).
3. Należy uważnie czytać posty, by uniknąć sytuacji, gdy szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, a ów odpowiedź znajduje się kilka postów wyżej.
4. Jeżeli nie znajdujesz swojego tematu, tam gdzie go zamieściłeś, poszukaj w innym dziale. Jeżeli nie ma go nigdzie, oznacza to, że był niezgodny z regulaminem i został usunięty.
5. Nie należy zakładać tego samego tematu w różnych forach.
6. Tytuły nowych tematów powinny być krótkie, ale treściwe. Nie należy używać tytułów typu „Pomocy”, „Ważne”, itp.
7. Nie należy załatwiać na publicznym forum spraw prywatnych, które nie interesują innych użytkowników. .
8. Nie należy pisać nie na temat (off topikować) oraz postów nie wnoszących nic do tematu. Luźne rozmowy można prowadzić w temacie do tego przeznaczonych.
9. Nie należy odświeżać długo nieaktualnych tematów, np. o „kłótniach pomiędzy stronami.
10. Należy uważać z klikaniem przycisku Wyślij. Jeżeli zdublował Ci się post, powiadom moderatora lub usuń ostatni post.
11. Nie pisz postów tylko i wyłącznie krytykujących ortografię lub gramatykę przedmówcy.
12. Nie nadużywaj emotikonek, ani przesadnego formatowania tekstu. Nie pisz tylko DUŻYMI LITERAMI.
Awatary
1. Nie należy używać awatarów, które mogłyby wprowadzić innych użytkowników w zakłopotanie lub zniesmaczenie, w tym treści erotycznych, quasi-erotycznych i nieestetycznych.
2. Maksymalne wymiary awatara to 100x100 pikseli oraz 10 kB.
Nadgorliwość
1. Należy pamiętać, że o porządek na Forum dbają tylko i wyłącznie moderatorzy oraz administratorzy. Ich ilość jest wystarczająca i świetnie dają sobie radę bez Twojej "pomocy".
2. Nie należy sugerować na forum publicznym, że ktoś nabija posty, że komuś należy się kara lub, że pewien temat należy zamknąć lub usunąć. Takie posty będą usuwane i w przypadku, gdy będzie to nagminne, autor takiego posta może ponieść konsekwencje w postaci ostrzeżenia.
3. W przypadku umieszczania wiadomości typu "temat do bloku" bez zaraportowania postu nagłówkowego, automatycznie będą przyznawane ostrzezenia. Pamietajcie, że to rownież uzytkownicy odpowiadaja za szybkość działań moderatorów.
4. Decyzje administratorów i moderatorów są nieodwołalne i nie podlegają dyskusji. Wyjątkiem są odwołania w temacie Ostrzeżenia i banicje. Dyskutować o słuszności kary mogą rzecz jasna jedynie osoby ukarane i moderatorzy, jakiekolwiek sugestie osób trzecich co do decyzji moderatorów są zabronione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|